هفته نامه سمنان امروز

گزارش تصویری

بازار گرم مهارت آموزی در مرکز فنی و حرفه‌ای سمنان
آیین اربعین شهید مدافع حرم عباس دانشگر
مراسم افتتاحیه مجموعه تاریخی، فرهنگی، پذیرایی زندگی
تشییع با شکوه پیکرمطهر شهید مدافع حرم، عباس دانشگر در سمنان
« سمنان شهر نان»
کوچه باغی که پر از رایحه باران است

167 3

رعایت دو اصل در تغذیه صحیح؛
تعادل و تنوع در برنامه غذایی

در شماره‌های پیشین در مبحث تغذیه سالم و در گفتگو با جناب دکتر فرهان نصیری، نکاتی در خصوص نحوه محاسبه کالری و مقدار کالری مورد نیاز برای بدن عنوان‌شد. در این شماره نظریات دکتر نصیری در خصوص گروه‌های غذایی و خوردن نسبت‌های گوناگون مواد غذایی عنوان می‌شود.

166 12

آنچه باید درباره تغذیه سالم بدانیم

از آنجا که نحوه تغذیه و وزن متناسب برای یک زندگی ایده‌آل لازم است در یک سلسله گفتگو با دکتر فرهان نصیری این موضوع را مورد کند و کاو قرار داده‌ایم. در گفتگوهای پیشین دکتر نصیری از معادل چربی در مقابل کالری و سوزاندن چه میزان کالری منجر به لاغری به میزان یک کیلو خواهد شد، توضیح شاخص BMI که شاخص میزان توده چربی در بدن را نشان می‌دهد و نیز یافتن میزان اضافه وزن و یا کمبود وزن هر شخص با توجه به این شاخص، عواقب و عوارض رژیم‌های سرخود، رژیم‌های سختی که چاقی را به دنبال خواهدداشت و نیز توضیحاتی در خصوص متابولیسم بدن و انرژی ارائه دادند.

166 3

ظروفی که با خود بیماری به همراه می‌آورند

فاطمه مرادیان

با رواج علم و تکنولوژی شاهد گرایش انسان‌ها به راحت‌طلبی و تمایل به پیشبرد آسان امور هستیم، که این امر حتی در استفاده از ظروف مواد غذایی نیز به وضوح مشاهده می‌شود. مردمی که برای کم‌کردن زحمت شستشو و جلوگیری از اتلاف وقت بدون اینکه از عواقب و مضرات ظروف یک‌بار مصرف باخبر باشند این ظروف را جایگزین ظروف ملامین، مسی و چینی کرده‌اند.

تغذیه

فرمولی برای سنجش اضافه وزن
مصرف درست کالری و پیشگیری از پیری زودرس

در شماره 162 سمنان امروز در گفتگو با دکتر فرهان نصیری، در خصوص تغذیه سالم نکاتی را یادآور شدیم. باورهای اشتباهی که در خصوص تغذیه در بین خانواده‌ها رایج است، لزوم مدیریت تغذیه، نکات کلی در خصوص چگونه غذاخوردن، فواید صرف غذا در ساعات مشخصی از روز و لزوم نوشیدن بین 8تا 10 لیوان آب در روز مواردی بود که دکتر نصیری در شماره پیشین نشریه اطلاع‌رسانی کردند. در ادامه گفتگوها در خصوص تغذیه سالم، وی پاسخگوی سوالات ما در باب برنامه غذایی بوده‌اند. شما را به خواندن این گفتگو دعوت می‌کنیم.

163 13

بدغذایی کودکان ریشه در تربیت‌ بد والدین دارد

بسیاری از والدین و بخصوص مادران از نوع تغذیه فرزندان‌شان گلایه می‌کنند. این‌که فرزند خردسال‌شان در چند روز گذشته تنها ساندویچ کالباس خورده و یا یک روز است که هیچ غذایی نخورده است از نگرانی والدین از نوع غذاخوردن فرزندشان حکایت می‌کند. عادات تغذیه‌ای کودکان به دلایل مختلفی می‌تواند به‌طور بدی شکل بگیرد.

162 9

زندگی سالم با مدیریت تغذیه

اگر از ما سوال شود چه خوراکی‌هایی جزو خوراکی‌های مضر دسته‌بندی می‌شوند بسیاری از ما به راحتی می‌توانیم چند نمونه از این خوراکی‌ها را عنوان کنیم. چیپس، پفک، انواع فست‌فود، شکر و ... اما اگر قرار باشد یک برنامه غذایی کامل برای تک‌تک افراد خانواده با توجه با شرایط هر کدام در نظر بگیریم کمی با مشکل مواجه می‌شویم.

162 7

قهوه؛ نوشیدنی پرطرفدار

شاید در حدود بیست سال پیش، در خانواده‌های ایرانی تنها چای، به عنوان نوشیدنی شناخته می‌شد و افرادی که قهوه و یا نسکافه می‌نوشیدند.

بسیار کم بوده و از آنان با عنوان افرادی خاص و باپرستیژ یاد می‌شد؛ اما این روزها، این نوشیدنی در بین عموم رواج یافته و جوانان بسیاری را علاقمند کرده‌است.

161 8

نکاتی برای‌تغذیه سالم در‌شب یلدا

 

شب یلدا با برنامه‌ریزی خانواده‌ها و برگزاری مهمانی، صرف شام، تناول خوراکی‌ها، انواع آجیل، میوه و دسر و کیک و شیرینی همراه است. تعداد بالای لیست خوراکی‌های ویژه این شب که جزو آداب برگزاری این جشن هستند. 

161 7

فشار‌خون را جدی بگیرید

دکتر هادی صفائیان

 


سیستم گردش خون از هفته‌های اولیه جنینی آغاز به کار می‌کند و باید تا آخرین لحظات زندگی به‌کار خود ادامه دهد؛ بنابراین باید در بهترین و عالی‌ترین شرایط، از نظر نظم و عملکرد، فعالیت خود را آغاز و ادامه‌دهد.

015

هرآنچه در مورد سرماخوردگی باید بدانیم

با شروع فصل سرما، بسیاری از افراد دچار سرماخوردگی و یا آنفلوانزا می‌شوند. با توجه به شیوع زیاد این دو بیماری، خوددرمانی در بین عموم مردم بسیار رایج است. به همین دلیل گفتگویی کوتاه با دکتر نجمه نورانی مسئول مرکز بهداشتی درمانی حضرت رقیه(س) داشته‌ایم که در پی می‌آید:

Back to Top

Template Design:Dima Group